lørdag 7. november 2009

Juletreteppe



Lørdag igjen! Jeg har rett og slett ikke hatt tid til å oppdatere bloggen denne uken. Jeg har nemlig hatt min første uke i ny jobb. Kjempespennende, men mye nytt å sette seg inn i.

Vi har fått ny pris på tomannsboligen. Vi har sagt ja til tilbudet. Nå er alt klart for å skrive kontrakt! i tillegg så har vi denne uken vært på Sigdal. Vi har fått et tilbud å tegninger. Ser bra ut. Skal gjøre noen små forandringer. Jeg skal legge ut bilde når vi har fått den siste oppdateringen. hehe... vi har da selvfølgelig også fått pris på kjøkkenet. Ser ut som jeg må kikke etter en annen benkeplate. Jeg synes 30 000 for benkeplate er i det meste laget for tomannsboligen vår. Jeg får fleske til med et sværere kjøkken den dagen vi skal bygge enebolig.

Ellers har jeg hatt en herlig lørdag. Har passet niesene mine. Verdens herligeste jenter! Nå sitter jeg og hører på Eidsvåg, blogger og har åpnet lørdagspilsen. Biffkjøttet ligger på kjøkkenbenken og tempererer seg! Helig! Jeg lenge snakket om juletreteppet fra Royal Copenhagen. Det har tatt sin tid, men i dag fikk jeg altså en forsendingen fra København. Jeg har ikke funnet noen som hadde mulighet å bestille det inn til meg, slik at jeg tok saken i egne hender og bestillte det direkte fra Royal Copenhagen. Teppet ligger i skrivende stund utover stuegulvet... Det er bare nydelig. Til og med min kjære var svært så fornøyd med teppet (han bryr seg svært lite om skåler, lysestaker osv til vanlig). Teppet er ganske stort. Det er 1,5x1,5m. Gleder meg til å plassere et stort pyntet juletre på. Jeg har selvfølgelig tatt bilde av teppet mitt, og siden julen nærmer seg med stormskritt, har jeg lyst å vise det frem her på bloggen :)




De blå detaljene på teppet gjorde seg virkelig. Herlig kongeblå farge.
Jeg har lenge sett etter juletreteppe. Jeg synes det er viktig at teppet er av strie. Det er dette teppet.
I tillegg er det nydelig broderi på. Tror det er gjort for hånd. Ser slik ut.




Teppet har akkurat samme mønster som juleserviset mitt. Det er bare så nydelig. Legg merke til hvor fint det blå på teppet bryter litt opp "det typiske jul" med grønt, rødt og hvitt!


 

Jeg bruker å si "Ej e ikkje materialistisk, ej e berre veldig gla i ting"

Ha en strålendes helg!

2 kommentarer:

  1. Jeg bruker å si "Ej e ikkje materialistisk, ej e berre veldig gla i ting" Trine,ej digga dej;)

    Steikje fint va teppe..Rett og slett lekkert!! Gleda meg til å sjå kjøkkenet!Savna deg i 4.etg!

    SvarSlett
  2. Haha!! Ja, men d e steikje sant da;)

    Eg synst teppet berre e nyyyydelig!! Kjøkkenet er snart klart å legge ut bilde av. Snart fornøgde no:) Savna alle dokke i 4 etg. også!!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails